Merch har længe været en søjle for kunstneres indkomst, og mens live shows engang var stedet at sælge den, betyder overgangen til live streaming, at bands og kunstnere skal tilpasse sig og finde nye måder at lokke deres fans til at købe merch i løbet af en meget anden form for ydeevne.

Merch har altid været en vigtig indtægtskilde for uafhængige musikere. Selvom liveshows ikke er, som de plejede at være, er live streams en fantastisk mulighed for at holde dit merchandise stærkt. Her er nogle unikke måder at sælge mere merch under dine live-streams på for at hjælpe dig …

Sådan sælger du mere merch under dine live-streams
Giv dine fans muligheder
Nøglen til at sælge mere merch er at imødekomme et bredt publikum. En typisk merch mix spænder over tre kategorier, almindeligvis kendt som: Minnows, Dolphins og Whales.

Minnows // Priserne på disse varer spænder fra $ 1 til $ 15 og tilbyder varer som hatte, bandanas, små plakater, klistermærker, knapper osv.

Delfiner // Som din mellemkategori varierer priserne her typisk fra $ 15 til $ 65 og tilbyder varer som t-shirts, hættetrøjer, plakater i fuld størrelse, sweatpants osv.

Hvaler // Med priser fra $ 100 eller mere inkluderer varerne i denne kategori jakker og high-end tøj, indrammede (måske underskrevne) plakater, cd’er eller vinyl i begrænset udgave

Hvis du ikke tilbyder flere muligheder for dine fans, kan det begrænse dit salg alvorligt. For eksempel vil du ikke tilbyde en dyr vare og udelade de mennesker, der ikke har et ton at sprænge på merch. Du vil bestemt ikke kun tilbyde en simpel nøglering eller knap og gå glip af indtægter fra større indkøb som hættetrøjer og jakker. Find et lykkeligt medium.