Efterhånden som pandemien raser, og musikindustrien fortsætter sin indsats for at tilpasse live underholdning til en brugbar og sikker oplevelse, er drive-ins blevet en tur til fans og deres koncertbehov. Men kan en drive-in bygge bro over den sociale afstand mellem fans og kunstneren?

Efterhånden som 2020 nærmer sig, har livemusikbranchen krypteret for at give publikum en mulighed for at være mere til stede, end de kan være under live streamede koncerter fra kunstnernes hjem. Den seneste tendens til at bygge bro over den sociale afstand er drive-in koncerten. Handlinger så forskellige som Avett Brothers, Nelly, Keith Urban og Los Lobos har alle bragt deres shows til steder, der for det meste blev forsømt, indtil coronaviruspandemien ramte.

Nysgerrig efter at se, hvordan denne tilgang fungerer, sprang jeg chancen for at se Lemonheads ved Yarmouth Drive-In på Cape Cod. Oplevelsen var for det meste positiv, men deltagere burde temperere forventningerne: drive-in koncerten er en midlertidig balsam. Ja, det bringer velkendte følelser til dem, der savner den fulde koncertoplevelse, men det leverer ikke den følelse af forbindelse og fællesskab, som præ-pandemiske shows gjorde. For at bruge den ganske vist klæbrige, men alligevel klassiske “musik som et stof” -analogi, er indkørselskoncerten lidt som nikotintyggegummi eller metadon: Det dæmper trangen, men leverer ikke så meget af et højt.

I de fleste tilfælde opkræves deltagere af bilen, og op til fire personer kan rejse sammen til den normale billetpris, som normalt varierer fra $ 100 til $ 200 pr. Bil. Dette er dårlige nyheder for koncerttalere og germaphobes, for det kan vise sig at være $ 100 for en billet, men hvis alle i din boble er med i den pågældende kunstner, kan det betyde, at det er så billigt som $ 25 pr. Billet.

Når du ankommer til indkørslen, vises du til din “suite”, som er et sted, der rummer din bil og plads nok ved siden af ​​førersiden til at passe til en flok græsplænestole, hvis du foretrækker at sidde udenfor til se showet. Live Nation henviser til dette som din “personlige bagklappezone”.

Live Nation har en video på deres side, der gør et godt stykke arbejde med at detaljeret opsætningen af ​​en drive-in koncertoplevelse.